Tjejvasan

Ja tjejvasan är avklarad för i år, i år blev det pers. Vädret blev lite mildare än vad de sagt och pendlade runt 0 och då är det ganska svårt att valla. Jag behöver ha bra fäste då det frestar på ryggen för mycket med mycket "släpp". De första 10 km har jag fäste utanför spåret men inte i och den biten på banan är det mest uppförsbackar så den biten var JOBBIG och det slet på ryggen. Men i Hökberg vallade jörgen om mina skidor och de blev mycket bättre precis på gränsen på att frysa i men det gick bra. 10-20 km gick bra och när man är i Eldris ja då är det bara 9 km kvar.....Jag kände mig piggare mellan 10-30 km än de första 10. Delvis berodde det ju på skidorna men också att jag är ganska trögstartad det märker jag även när jag tränar och att det är uppför, så inför nästa säsong blir det lite mer konditionsträning. Men det är en kul grej att vara med på och det är ett bra sätt att hålla sig i gång. Idag vilar jag dock. ligger i soffan och tittar på skidor och är inne på datorn. Ska lägga mig i badkaret om en stund. Vi behöver åka och hämta johanna också för henners busskort har gått ut dax att köpa ett nytt alltså.....Victor kommer från varberg i kväll och han och jörgen har sitt kvar, nästa söndag är det deras tur. Jörgen tyckte i dag att "halvvasan klarar du nog" nä 30 km räcker skulle inte kännas lätt om det var 15 km kvar när jag var i mora igår...och 90km ska man inte ensengång tänka tanken på. Den 21 mars är det DAX då ska jag börja jobba heltid.... det går säkert bra det gör det ju för alla andra och många har ju yngre barn än vi har...Men tiden förändras man behövs inte lika mycket längre och inte på samma sätt, om jag kommer hem 16.15 i stället för 15.15 är ju ingen som märker direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0